Veelgestelde vragen
Hier onder vind je een aantal vragen die vaak worden gesteld.
Vragen over feestjes / workshops
- Welke dieren nemen jullie mee?
Dit is helemaal afhankelijk van het gekozen pakket en waar het feestje word gevierd. Als het feestje bij ons word gevierd ongeacht welk pakket zie je alle dieren. Word het feestje bij jullie gevierd dan kunnen we de dieren van het bronzen of zilveren pakket mee nemen.
- Komen jullie ook naar (plaatsnaam hier)?
Wij houden een richtlijn aan van 60 minuten rijden. We willen namelijk niet dat de dieren te lang in hun vervoersbakken moeten zitten. mocht je net iets langer dan
30 minuten rijden van ons zitten dan vragen wij een kleine toeslag vanwege de reistijd.
- Komen jullie ook bij ons langs met het gouden pakket?
Nee, helaas is het niet mogelijk om met een gouden pakket langs te komen. Er zitten namelijk dieren tussen die het niet fijn vinden om in een auto te reizen. Ook
het voeren wat in dit pakket zit inbegrepen zou dan niet kunnen. Daarom is het gouden pakket alleen mogelijk om bij ons te vieren.
- Hoe gaat het feestje ongeveer?
Wij laten de kinderen altijd in een halve kring zitten en stellen ons dan kort voor. We beginnen dan snel met het eerste diertje en bouwen dit op van groot naar
klein. Dit zorgt er voor dat de drempel voor vele kinderen wat lager word gelegd en ze ook meer durven bij de grotere dieren. Bij elk diertje vertellen we wat en laten we de kinderen vragen
stellen. Afhankelijk van het pakket word er bij zilver en goud tussendoor even een pauze gehouden zodat alle kinderen even wat kunnen drinken en ravotten. Nadat alle dieren zijn geweest mogen de
kinderen nog met de dieren op de foto en krijgen ze een reptielendiploma.
- Gaan de prijzen veranderen?
Vanaf 01 oktober 2022 zullen de prijzen inderdaad gewijzigd worden. Zo wordt het bronzen pakket €115,- het zilveren pakket 140,- en
het gouden pakket 165,-. Wij rekenen €0,25 per km. Na een half uur rekenen wij een toeslag van €10,- per extra kwartier.
- Hoelang reserveren jullie een datum?
Wij reserveren een datum voor 3 dagen tenzij in overleg een langer termijn afgesproken is. Na bevestiging van de datum staat het feestje vast.
- Hoe laat komen jullie op het feestje?
Wij hebben geen vaste tijden voor het beginnen van het feestje. We passen ons helemaal aan op de tijden die er door jullie
word bepaald.
- Zijn de dieren die mee gaan giftig of gevaarlijk?
Wij nemen geen giftige dieren mee naar feestjes. Onze dieren zijn allemaal gewent om gehanteerd te worden en zijn erg lief tegenover mensen. Maar het zijn en
blijven dieren en het kan hierdoor altijd voorkomen dat ze net zoals een hamster of cavia kunnen bijten en krabben. Dit hebben wij echter nog nooit meegemaakt.
- Hebben jullie ook een vogelspin?
Ja! wij hebben een vogelspin. Een hele mooie zelfs. Helaas nemen wij alleen geen vogelspinnen mee naar feestjes. Dit doen wij niet omdat spinnen er helemaal niet
tegen kunnen om gehanteerd te worden, ze licht giftig zijn en in stress situaties hun brandharen kunnen afschieten. Daarom blijft onze spin lekker in haar eigen huisje en is ze alleen bij ons op
locatie te bezichtigen.
- mogen we foto's maken van jullie en de dieren?
Ja zeker dit mag! Ook als wij op de foto er bij staan mag je deze gewoon online plaatsen. Aan het einde van het feestje mogen alle kinderen zelfs op de foto met de dieren.
- Hoeveel kinderen mogen er zijn?
Zoveel als de jarige er op zijn feestje uitnodigen mag! We rekenen geen extra kosten tot de 8 kinderen. Daarna moeten we per extra kind €5,- vragen. We komen dan
meestal langs met een extra collega zodat we met twee dieren tegelijk kunnen rondlopen! We nemen dan dus mogelijk ook wat extra dieren mee.
- Hoelang duurt het feestje?
Het bronzen pakket duurt een uur tot anderhalf uur.
Het zilveren pakket duurt anderhalf uur tot twee uren.
Het gouden pakket duurt twee uren tot twee en een half uur.
Annulering
- Mijn kind is ziek wat nu?
Het kan gebeuren dat uw kind ziek is op de dag van het geplande feestje. Daar kan niemand iets aan doen. We plannen dan samen een nieuwe datum zodat het feestje als nog doorgaat!
- Kan ik het feestje afzeggen/verplaatsen?
Het feestje kan tot twee weken voor de afgesproken datum afgezegd worden. Indien dit later pas wordt gedaan rekenen wij 50% van het afgesproken totaalbedrag. Deze regeling gaat in na het bevestigen van een feestje. Mocht het feestje worden verplaatst kan dit zonder kosten mits dit maximaal twee weken voor de afgesproken datum wordt gedaan.
Betaling
- Hoe gaat de betaling?
Na afloop van het feestje kan je contant betalen of je maakt het geld over. We sturen in dit laatste geval een factuur via de mail.
- Hoe lang heb ik om de factuur te betalen?
We stellen het op prijs als de factuur voor of op de dag van het feestje wordt betaald.
Voor het feestje
- Zijn er nog dingen die wij moeten voorbereiden voor jullie komst?
Graag zouden we willen dat alle ramen en deuren gesloten zijn en de temperatuur waar het feestje word gegeven lekker warm is. Reptielen kunnen namelijk erg slecht tegen de kou en tocht. Verder hoeven jullie niets voor te bereiden.
- Ik heb huisdieren, moeten deze weg?
Als je hond of kat rustig is mag hij of zij er gezellig bij blijven. Mochten ze toch wat drukker zijn kunnen ze voor het feestje beter even ergens anders heen. Knaagdieren en konijnen willen we liever niet in de buurt van onze dieren. Hier worden zij namelijk erg onrustig van.
Webshop
Hier onder vind je veel gestelde vragen over onze webshop.
Betaling
- Ik wil de bestelling afhalen hoe moet ik betalen?
Als je de bestelling wilt afhalen kun je na het selecteren van de producten aanvinken dat je het wilt komen afhalen. Hierdoor vervallen de verzendkosten die de webshop rekent. Je kunt je bestelling betalen door het over te maken naar het volgende rekeningnummer: NL62 RABO 0322 1752 24 of je kunt het bedrag ter plekken contant/Pin betalen.
- Kan ik met (.....) betalen?
Je kunt bij ons betalen met de volgende betaalmiddelen:
Ideal, Paypal, Klarna, Bancontact Overmaken op rekening, Pinnen, Contant.
Producten
- Heb ik garantie op een product?
Ja, je hebt garantie op alle producten die niet vallen onder voedsel of plantaardig. Is er iets stuk of niet naar wens stuur ons dan even een mailtje! DragonDronten@gmail.com
- Verkopen jullie ook dieren?
Nee wij verkopen over het algemeen geen dieren! Soms hebben wij hobbymatig een nestje van een bepaald diersoort in de verkoop maar dit komt bijna nooit voor.
- verkopen jullie (....) ook?
Wij proberen zo veel mogelijk spullen aan te bieden. Het kan zijn dat we iets niet hebben staan in onze webshop. Neem gerust contact op hierover en wie weet kunnen wij er wel aan komen.
- Hoe kan een Product in eens duurder/goedkoper zijn?
Soms veranderd een product van prijs. Dit kan komen doordat de aanbieding op het product is verlopen maar, het kan ook zijn dat de inkoop van dit product duurder of goedkoper is geworden. Hierdoor moeten wij onze prijzen ook aanpassen. Wij proberen ieder product voor een eerlijke prijs aan te bieden.
Verzending
- Wanneer word mijn bestelling verzonden?
Bestellingen die geen houdbaarheidsdatum bevatten en op voorraad zijn worden gewoonlijk meteen verzonden mits ze voor 15:00 uur zijn besteld. De meeste producten op onze site geven een indicatie over hoe lang de levertijd is. Bestellingen met voedseldieren worden iedere zaterdag uitgedeeld mits de bestelling voor maandag 13:00 uur is gedaan. Dit is om er voor te zorgen dat de voederdieren die je ontvangt zo vers mogelijk zijn.
- Mijn bestelling is te zwaar, en nu?
Het kan zijn dat je meerdere zakken bodembedekking hebt besteld. Dit is erg zwaar en hierdoor kunnen wij het niet in een bestelling verzenden. Hiervoor moet dus een afspraak worden gemaakt om het op te komen halen.
- Hoe verzenden jullie de producten?
wij verzenden onze producten in gebruikte kartonnen dozen. Zo recyclen wij het karton en hoeven er niet onnodig nieuwe verpakkingsmaterialen gemaakt te worden voor ons.
Via welke leverancier versturen jullie?
Wij gebruiken DHL voor onze pakketdienst. Dit is momenteel de goedkoopste pakketdienst. Mocht een andere dienst goedkoper worden zullen we daar naar toe overstappen.